Opruimen bij grote gebeurtenissen

Opruimen bij grote gebeurtenissen zoals verhuizing of overlijden

Verhuizing


Als je een nieuw huis wilt gaan kopen of juist hebt gekocht komt daar veel bij kijken. Er moet een (nieuwe) hypotheek worden afgesloten, offertes moeten worden opgevraagd als je wilt gaan verbouwen en allerlei instanties moeten worden ingelicht. Ook voor verhuizen naar een huurhuis geldt dat je van tevoren allerlei zaken moet regelen. Voor beide geldt dat je heerlijk kunt gaan fantaseren over je nieuwe inrichting.


Maar je zou bijna vergeten dat je je spullen in je oude huis nog wel moet verhuizen en dat gaat dus niet vanzelf! Spullen moeten in dozen gedaan worden en straks met het meubilair en technische apparaten vervoerd worden naar je nieuwe plek. Misschien ga je groter wonen, maar misschien kies je ervoor of wordt je gedwongen om kleiner te gaan. En kan je al je spullen dan nog wel meenemen? Of wil je al je oude spullen wel meenemen? Staan er al jaren ongeopende dozen op zolder van je vorige verhuizing.


Hoog tijd dat ik je kom helpen orde op zaken te stellen! Het is belangrijk ruim op tijd voor de verhuizing te beginnen en jij bent degene die de besluiten neemt over wat er wel en niet mee gaat. Ik help je met het proces en draag de methode aan. We maken een goede planning en proberen van tevoren een schets te maken waar de spullen in de nieuwe woning geplaatst kunnen worden. Dat is ook handig voor eventuele helpers tijdens de verhuizing.


Voor de spullen die niet mee gaan zoeken we een goede bestemming: Spullen kunnen bijvoorbeeld verkocht worden (via Marktplaats), zijn nog geschikt voor een tweede ronde (kringloopwinkel of ideële organisatie) of zijn niet meer bruikbaar (recyclen via de gemeente).

Kratten en dozen bij verhuizen

Foto's Seren van de Weerd-Gürkan. Kijk op haar Facebook pagina https://www.facebook.com/serenfotografie of op instagram @serenfotografie.

Verhuizing met spoed of bij overlijden


Soms komt een verhuizing echter geheel onverwachts of moet een verhuizing op een heel korte termijn geregeld worden. Bijvoorbeeld als een ouder naar een verpleeghuis gaat of als er een dierbare overlijdt. Dan is er vaak geen tijd om de hele inboedel goed uit te zoeken en moet het huis of kamer vaak snel leeg gehaald worden. Dat kan hartstikke pijnlijk zijn en het rouwproces kost je misschien wel heel veel energie.


Ik kan je helpen een tijdelijke opslagplaats te zoeken, zoals stalling bij een familielid of kennis of wellicht een gehuurde plek. We kunnen wellicht al wat spullen ordenen door handig in te pakken. Totdat je weer rust in je hoofd hebt en kunt beslissen wat te doen met de inboedel. Dan gaan we aan de slag om een goede en respectvolle plek voor de spullen te vinden.


Elke gebeurtenis en iedere situatie is weer anders, en vraagt om een eigen aanpak. Wat zijn jouw wensen? Ik help je mee om goede keuzes te maken.


Neem contact met me op voor de mogelijkheden en een prijsopgave. Voor spoedklussen en maatwerktrajecten gelden andere tarieven dan vermeld op de tarieven pagina.

Neem contact met me op
Share by: